Скільки разів ви переробляли свій сайт? Якщо ви схожі на більшість компаній, то робили редизайн сайту кожні 2-3 роки від того моменту, як він у вас з’явився. Ймовірно, ви не були задоволені жодним зі своїх попередніх перебудов, і не очікуєте з нетерпінням наступного.
Причина, чому ми вважаємо, що редизайн сайту — це величезний головний біль, полягає в підході, який використовується. Традиційний процес наповнений системним ризиком. Завжди вимагає від нас набагато більше зусиль, ніж очікували, навіть якщо наймаєте професійного розробника, щоб зробити це за вас.
Ризики традиційного веб-дизайну
Традиційний дизайн і розробка сайтів несе з собою ряд ризиків:
- Висока початкова вартість
- Погане управління проектом
- Надлишок бюджету
- Пізній і негнучкий процес
- Дизайнерські рішення приймаються на довгі роки без гарантії покращення продуктивності
- Немає плану постійного вдосконалення
- Великі витрати часу та ресурсів власника сайту
Великі витрати часу та ресурсів є перепоною, з якою стикаються власники сайтів, незалежно від того, чи усвідомлюють вони це до початку роботи, чи ні.
Чому я, як розробник, маю про це дбати?
Як розробнику, мені важливо зробити весь процес максимально безболісним для клієнта і для нас.
Чим простіше ми зробимо процес редизайну сайту для клієнта, тим легше буде нам процювати, а бонусом, ми отримаємо постійну роботу та рекомендації.
Чому це така велика проблема
Агенції беруться за оновлення сайту, вважаючи його додатковою роботою з низьким пріоритетом, яку можна виконати “коли буде час”.
Однак, такий підхід не лише збільшує терміни виконання проекту, але і збільшує його вартість. Якщо замовник не знає, які саме функції потрібно включити до сайту, виконавці будуть витрачати багато часу та зусиль на розуміння його потреб та побажань. Це призведе до того, що проект буде завершено з використанням не найбільш оптимальних рішень.
Ще одна – відсутність замовника на етапі розробки. Якщо замовник не бере активну участь у проекті, розробники можуть робити хибні висновки про його потреби. Це призведе до невдалого результату.
Перед тим, як братися за оновлення сайту, замовникам потрібно докладно з’ясувати, які саме елементи потрібні для їх сайту. Також важливо бути на зв’язку з розробниками на протязі всього процесу роботи, щоб переконатися, що проект модернізації сайту йде за правильним напрямком. Такий підхід допоможе зменшити терміни виконання проекту та зберегти кошти від непотрібних витрат.
Ще більша проблема при аутсорсингу за кордоном
Аутсорсинг веб-розробки за кордоном здається дешевшим варіантом, але це не завжди так. Хоча співпраця з іноземним підрядником іноді допомагає знизити витрати на проект, вона також є ресурсомісткою.
Нестача повного розуміння цілей проекту редизайну сайту. Замовник має відіграти роль менеджера проекту, який буде займатися розробкою стратегії і наданням необхідного контенту. Якщо ви не маєте достатньої кількості часу, вам буде важко зробити це правильно, що затримає виконання проекту і збільшить загальну вартість проекту.
Враховуйте можливі ризики, пов’язані зі співпрацею з іноземним розробником. Можливість непорозумінь між замовником і виконавцем через різницю в культурних, мовних та географічних чинниках призводить до помилок і непорозумінь, які затягнуть проект і погіршать якість продукту.
Перед замовленням проекту модернізації сайту за кордоном, необхідно вивчити всі ризики і врахувати вартість часу і ресурсів, які потрібні для успішного завершення проекту. Це забезпечить прийняття найкращіх рішеннь для бізнесу і досягте бажаних результатів, без зайвих витрат часу і коштів.
Як вирішити цю проблему
Редизайн сайту буває трудомістким та потребує великих зусиль з боку власника. Складність полягає у неповному розумінні замовником процесу розробки сайту, який відповідає бізнес-цілям. Аутсорсинг веб-розробки за кордоном не настільки дешеве ніж здається на перший погляд, через додатковий час, який потрібно витратити на самостійну роботу над проектом.
Одне із рішень цієї проблеми є Growth Driven Design, процес редизайну сайту, який забезпечує результат, відповідний бізнес-цілям. Цей процес передбачає розробку базового сайту з мінімальним набором функцій. Потім сайт постійно вдосконалюється з часом, враховуючи поведінку користувачів, щоб забезпечити оптимальний досвід користувачів та досягти бізнес-цілей.
Однак успішна реалізація цього процесу редизайну сайту потребує правильної комбінації стратегії, системи та людей. Менеджер проекту з досвідом управління Agile відіграє велику роль в реалізації цього процесу, керуючи проектом та координуючи роботу команди. Це допомагає зменшити навантаження на власника сайту та забезпечує успішну реалізацію проекту.
Ось як це робиться:
Почніть з етапу надійної стратегії
Часто замовники звертаються до агенції ще до визначення проекту редизайну сайту. Розробники повинні припустити повний обсяг роботи та подати пропозицію.
Розробник, який недооцінює обсяг проекту, частіше перемагає в конкурентній боротьбі за роботу. Після старту проекту і бачення повного обсягу роботи, необхідно переглянути бюджет. Це причина, за якої більшість веб-проектів перевищує витрати часу.
Найкращий спосіб вирішити цю задачу — залучити агенцію до виконання проекту стратегії оновлення сайту, перш ніж взятися за загальну розробку. Таким чином, зможете запитувати ціни на повністю розроблений документ про обсяг проекту, а пропозиції, які отримаєте, базуватимуться на подібному масштабі, і їх буде легше порівнювати. Таким чином, ви заощадите гроші, виконавши свій роботу правильно.
Використовуйте стратегічні документи
Орієнтований на зростання процес редизайну сайту дозволяє створювати і покращувати сайт поступово і ефективно. Замість того, щоб намагатися запустити весь сайт за один раз, початковий, стартовий сайт вводиться в експлуатацію швидко з обмеженим обсягом. Це дає зосередитися на найважливіших частинах сайту, тих, що забезпечують найкращі результати для бізнесу.
Стратегічні документи визначають повний обсяг нового сайту, і стартовий буде включати лише найважливіші частини. Обсяг роботи, який потрібно виконати, залежатиме від багатьох факторів, включаючи те, чи замінює він існуючий сайт, чи працює разом із іншими частинами існуючого сайту.
Одною з головних переваг цього підходу у швидкому запуску сайту, тоді як робота над іншими частинами сайту продовжується. Це дає можливість покращення нових функцій, доки інші частини сайту все ще в розробці.
Такий підхід мінімізує ризик запуску сайту з помилками або недостатньою функціональністю. Інколи повний обсяг проекту є складним або навіть неможливим зрозуміти, поки сайт не буде запущено в експлуатацію.
Висновки
Я вважаю, що найбільша проблема в оновленні сайтів полягає у недостатньої готовності розробників попередити своїх потенційних клієнтів про те, що вони мають виконати багато роботи.. Немає нічого гіршого для клієнта, ніж почати проект, затвердити візуальний дизайн, а потім зіткнутися з купою роботи, якої він не очікував.
Якщо розглядаєте ідею редизайну сайту, запитайте розробників, з якими спілкуєтеся: “Скільки роботи з моєї сторони буде необхідно під час процесу розробки та коли ви вимагатимете цю роботу?”. Задаючи це запитання, ви уникнете багатьох проблем на початку проекту.
Будьте дуже обережні, наймаючи за кордоном, для заощадження грошей. Іноземні підрядники з країн, таких як Індія та Філіппіни, часто спеціалізуються на механічних аспектах веб-розробки, а не на керуванні проектами. Якщо вирішите найняти за кордоном, вам, швидше за все, доведеться взяти на себе роль менеджера проекту. Запитайте себе, чи маєте достатньо навичок, щоб взяти на себе цю роль.