Як спланувати успішний редизайн сайту

Picture of Дмитро Сурков
Дмитро Сурков

Засновник Digital Wise.
Розробник сайтів.


    Редизайн сайту – це процес оновлення вмісту, структури, дизайну та навігації з метою поліпшення продуктивності та збільшення кількості відвідувачів.

    Якщо збираєтесь робити редизайн свого сайту, можливо, ви здійснили оновлення бренду або внесли зміни до продукту. Незалежно від причини, результат визначає успіх чи невдачу. Це складний і творчий процес, який вимагає уваги та наполегливості. Щоб забезпечити успішний проект, важливо на самому початку чітко сформулювати своє бачення та цілі.

    Чим більш конкретно ви визначите свої мети, тим ефективнішим буде весь процес. Незалежно від того, чи співпрацюєте з агентством, самостійно робите редизайн або залучаєте зацікавлених сторін, важливо мати чіткий план дій та стратегію.

    Багато компаній обирають редизайн сайту, щоб привернути більше трафіку із ростом свого бізнесу або в рамках ребрендингу. Редизайн сайту є великим проектом, який потребує уважного планування, враховуючи важливу роль, яку він відіграє в маркетингу та іміджі бренду.

    Дослідження підтверджують, що для 50% споживачів дизайн має вирішальне значення для сприйняття бренду. Для багатьох відвідувачів, веб-сайт має таке ж важливе значення, як і продукти, які пропонуєте. Тому краще ретельно продумати стиль сайту, щоб забезпечити успіх вашого бізнесу та позитивний імідж бренду.

    Як часто потрібно оновлювати дизайн свого веб-сайту?

    як часто робити редизайн сайту

    Згідно з даними Business 2 Community, веб-сайт має середній термін служби від 1,5 до 2,5 років. Оскільки тенденції дизайну змінюються, а технології розвиваються, це приблизний час, після якого треба робити черговий редизайн. Однак, цей термін є лише орієнтиром, тому важливо визначити, який термін найбільш підходить для вашої унікальної організації.

    Наступні фактори визначають, як часто вам слід змінювати дизайн веб-сайту:

    • Перш ніж починати, запитайте себе, як часто змінюються ваш бренд або цілі. Питання, яке варто задати: “Чи ще поточний сайт відображає нашу компанію?”
    • Розгляньте, скільки бюджету ви хочете виділити на розробку.
    • Задайтеся питанням: “Чи може редизайн сайту зачекати, чи є причина витрачати бюджет зараз?”
    • Перевірте, наскільки довго ваш веб-сайт залишається функціональним та швидким. Спробуйте розуміти, як клієнти взаємодіють з сайтом та чи зручно їм його використовувати без помилок або довгого завантаження сторінок. Майже 50% сайтів отримують від 4 до 6 переглядів сторінок за відвідування – це означає, що навігація та швидкість вашого сайту дійсно мають значення.
    • Продуктивність вашого сайту. Поставте собі запитання: «Чи приносить цей сайт достатньо трафіку? Чи зберігають відвідувачі розумний проміжок часу на сторінці, чи покидають її швидко?»
    • Зміни в галузі. Наприклад, коли Google оголосив про перехід на індексування, орієнтоване на мобільні пристрої, це вимагало, щоб сайти були зручними для мобільних пристроїв, інакше вони втрачали б органічний трафік від Google.

    Ваш веб-сайт – це місце, куди відвідувачі та клієнти заходять, коли хочуть поставити запитання, прочитати вміст або придбати продукти чи послуги. З цієї причини краще бути особливо підготовленим до редизайну сайту.

    Ви можете витратити більше часу на розробку плану, ніж на сам процес. Якщо вам цікаво, що повинно бути включено до стратегії, почніть з наведених нижче кроків.

    Давайте розглянемо вісім важливих порад щодо редизайну сайту, які варто врахувати під час планування та завершення.

    1. Порівняйте поточні показники ефективності

    Перед тим як приступити до планування редизайну веб-сайту, слід детально задокументувати поточні показники ефективності. Це дозволить вам оцінити стан вашого сайту та ідентифікувати області для покращення.

    При проведенні аналізу зосередьтеся на наступних метриках, які варіюються залежно від ваших цілей:

    • Кількість відвідувань, відвідувачів та унікальних відвідувачів
    • Показник відмов
    • Час користувача на сайті
    • Найефективніші ключові слова з точки зору рейтингу, трафіку та залучення потенційних клієнтів
    • Кількість доменів вхідних посилань
    • Загальна кількість нових потенційних клієнтів і подання форм
    • Загальний обсяг продажів (у доларах)
    • Загальна кількість проіндексованих сторінок
    • Загальна кількість сторінок, які отримують трафік

    Якщо ви не немаєте доступу до цих даних, рекомендую використовувати інструменти, такі як Google Analytics, щоб відстежувати та отримувати більшу видимість щодо продуктивності вашого сайту.

    Також зазначте, які інструменти ви використовували для вимірювання кожного з цих показників у минулому. Ідеальною ситуацією буде використовувати ті ж самі інструменти для збору показників після редизайну, щоб отримати об’єктивну порівняльну інформацію.

    2. Визначте цілі щодо редизайну веб-сайту

    Що стоїть за оновленим сайтом? Розглядаючи редизайн сайту, завжди має бути вагома причина.

    Якщо ви відповідаєте «ну, ми вже давно цього не робили» або «мій конкурент щойно оновився», ці причини самі по собі недостатньо вагомі.

    Пам’ятайте: справа не тільки в тому, як виглядає ваш сайт, а й у тому, як він працює. Чітко визначте, чому ви оновлюєте сайт, і пов’яжіть ці цілі з вимірними результатами. Після цього повідомте про свої цілі команді, дизайнеру або агентству.

    Розглянемо наступні цілі на основі даних для вашого поточного веб-сайту:

    • Збільшення кількості відвідувань і відвідувачів (обидва важливі, оскільки один відвідувач може відвідувати більше одного разу)
    • Зменьшення показників відмов
    • Збільшити час перебування на сайті
    • Покращити авторитет домену
    • Збільшити загальну кількість нових потенційних клієнтів і подання форм
    • Збільшити загальний обсяг продажів
    • Підвищення поточного рейтингу SEO за важливими ключовими словами

    Багато з цих цілей залежать одна від одної. Наприклад, щоб отримати більше конверсій, вам також може знадобитися збільшити трафік, одночасно зменшивши показник відмовлення на вашому сайті.

    Також варто звернути увагу на ті показники, які ви виокремили на попередньому етапі. Чи існують які-небудь показники, які можна покращити в результаті редизайну сайту? Можливо, ви використовуватимете свої старі показники сайту, щоб надихнути нові цілі.

    3. Визначте свій бренд та меседж

    Перед початком редизайну сайту необхідно чітко визначити бажаний бренд, повідомлення та унікальну пропозицію. Це забезпечить єдність всього вашого веб-сайту.

    Кожен новий відвідувач вашого сайту повинен одразу зрозуміти, що пропонуєте, яку користь для них та чому вони мають обрати саме ваш сайт, не переходячи до конкурентів.

    Розглянемо нашу домашню сторінку як приклад: тут зразу ж видно, що ми пропонуємо та як відвідувач розпочне користування.

    Передбачте, чи плануєте ви змінювати ваш бренд або повідомлення, чи залишаються вони незмінними. Якщо маєте намір їх змінити, то які саме зміни будуть? Запам’ятайте ці аспекти під час редизайну сайту.

    При розробці повідомлення використовуйте чітку та лаконічну мову. Уникайте вживання термінів та сленгу, які можуть збентежити вашу аудиторію та зробити вас менш доступними, перетворивши на бездушного бізнесового робота.

    При розробці бренду вашої компанії обов’язково розгляньте, які візуальні аспекти сайту потрібно змінити, а які можуть залишитися незмінними. Чи створили ви новий логотип, стиль або палітру кольорів? Переконайтеся, що вони будуть втілені в вашому новому сайті, щоб забезпечити єдність з іншими елементами вашого бренду.

    4. Визначте особистість покупця

    Ваш веб-сайт – це не про вас. Він про те, що можете пропонувати своїм відвідувачам.

    Коли люди зайходять на ваш сайт, вони мають питання: “Як це може мені допомогти?” “Яка вигода для мене?”.

    Тому при створенні дизайну та вмісту вашого веб-сайту говоріть з відвідувачами їхньою мовою та спрямовуйтесь на їхні потреби. Наприклад, якщо ви працюєте менеджером з маркетингу в готелі, зверніть увагу на різних типів клієнтів: самостійних бізнес-подорожніх, корпоративних менеджерів з подорожей, організаторів заходів, сімей, що відпочивають, і молодих пар, які планують своє весілля.

    Переконайтеся, що ви чітко визначили свою цільову аудиторію, щоб редизайн сайту був орієнтованим на їхні потреби. Зверніть увагу, чи можуть ваш бренд та контент привернути цю аудиторію під час редизайну сайту.

    5. Захистіть оптимізовані для пошукових систем сторінки

    Для покращення показників вашого веб-сайту, необхідно, щоб його знайшли в Інтернеті. Без відвідувачів, важко збільшити кількість нових потенційних клієнтів, конверсій або продажів. Ось декілька порад щодо створення нового сайту з урахуванням пошукової оптимізації (SEO).

    1. Задокументуйте сторінки, які мають найбільше значення для пошукового трафіку. Використовуйте маркетингову аналітику, для визначення, які сторінки отримують найбільше відвідувань, вхідних посилань та перетворень потенційних клієнтів. При переміщенні або зміні URL-адрес цих сторінок, використовуйте перенаправлення 301.
    2. Створіть стратегію перенаправлення 301. Вона допоможе зберегти цінність посилань, які вели на старі сторінки, а тепер перенаправляються на нові. Запишіть всі перенаправлення 301 в окремій таблиці і передайте технічному спеціалісту для правильного виконання.
    3. Проведіть дослідження ключових слів. Виберіть для кожної сторінки одне ключове слово або тему, на яку вона спрямована. Потім зосередьтеся на SEO-оптимізації кожної сторінки з урахуванням цього ключового слова. Також розгляньте додавання нового контенту та сторінок, пов’язаних з цими ключовими словами, що на вашому поточному сайті можуть бути пропущені. Це приверне нові аудиторії та покращить рейтинг вашого сайту у пошукових системах.

    6. Проаналізуйте конкурентів

    Хоча ми не рекомендуємо занадто докладно вивчати конкурентів, проте такий аналіз з’ясує вашу конкурентну позицію. Почніть з запуску вашого веб-сайту за допомогою безкоштовного інструменту Website Grader від HubSpot, для звіту про ефективність вашого сайту. Також скористайтеся цим інструментом для оцінки сайтів ваших конкурентів, щоб дізнатися їхні сильні та слабкі сторони.

    Перегляньте сайти конкурентів та зверніть увагу на те, що вам подобається, а що ні. Цей процес допоможе зрозуміти, що саме потрібно вдосконалити на вашому сайті. Після проведення аналізу конкурентоспроможності складіть список дій, висвітлюючи сфери, які потребують вдосконалення та те, як можете виділитися серед своїх конкурентів.

    7. Проведіть інвентаризацію високоефективного контенту

    Створення контенту

    Хоча редизайн є чудовим засобом покращення сайту, на жаль, він також може призвести до негативних наслідків. Існує безліч способів, якими редизайн може пошкодити ваші маркетингові зусилля. Вам варто обережно ставитися до змін, щоб не втратити вже наявні ефективні активи.

    Зокрема, важливо зберегти такі цінні активи як:

    1. Популярний контент, яким активно діляться користувачі або який має багато переглядів.
    2. Сильні сторінки з великою кількістю відвідувань.
    3. Ключові слова та пов’язані сторінки, які принесли вам успіх у пошукових системах.
    4. Сторінки з багатьма вхідними посиланнями з інших сайтів.

    Наприклад, якщо ви випадково видалите сторінку, на яку посилаються інші сайти, ваш сайт втратить цінні SEO бали, а це негативно вплине на ваше місце у результатах пошукових систем.

    Багато веб-дизайнерів можуть не враховувати ці аспекти, так як вони не мають досвіду в маркетингу або SEO. Тому будьте готові звернутися до них з проханням звернути увагу на ці активи та надати їм список сторінок, які потребують підтримки або оновлення. Таким чином, забезпечете успішний редизайн сайту, який не нашкодить вашим маркетинговим зусиллям.

    8. Оберіть правильне програмне забезпечення

    Останнім кроком процесу редизайну сайту є вибір відповідного програмного забезпечення, за допомогою якого можна створити та розмістити веб-сайт. Це програмне забезпечення зазвичай називається системою керування вмістом (CMS), і воно використовується для розробки, дизайну та публікації вашого веб-сайту для всього світу.

    Програмне забезпечення CMS є корисним з кількох причин. Незалежно від того, чи є ви початківцем у цифровому маркетингу чи майстром веб-розробника, CMS може легко допомогти вам створити чудовий функціональний сайт. Вибір правильної CMS залежить від вашого бізнесу, наприклад, з якими CMS вже знайомі та яких функцій вимагає оновлений сайт.

    Почніть редизайн сайту вже сьогодні

    Тож починайте оновлювати дизайн свого сайту вже сьогодні. Використайте ці сім кроків, щоб змінити дизайн веб-сайту, який залучить більше споживачів, здивує більше відвідувачів і приверне більше клієнтів.