Стратегія розробки корпоративного сайту що орієнтована на контент

Picture of Дмитро Сурков
Дмитро Сурков

Засновник Digital Wise.
Розробник сайтів.


    У агенціях веб-дизайну ви часто зустрінете таких людей, як продажники, дизайнери та розробники. Чим вони керуються?

    1. Гарний продажник завжди старається укласти з вами вигідну угоду, тому пообіцяє надзвичайні результати.
    2. Дизайнер що прагне створити щось естетичне, художнє та ефектне.
    3. Розробник що зосереджується на технічних аспектах, таких як код та новітні технології.

    Проте, їм не завжди дійсно цікаво, які будуть результати вашого бізнесу. Якщо запитати будь-яке агентство про те, як вони визначають успішний розробку корпоративного сайту, найпоширеніші відповіді будуть такі:

    1. Адаптивний дизайн корпоративного сайту, що легко відображається на різних пристроях.
    2. Зручний, сучасний та елегантний дизайн.
    3. Використання новітніх технологій та чистий код для розробки корпоративного сайту.

    Проте, вам потрібна не просто розробка корпоративного сайту, а інструмент, який забезпечить більше конверсій – більше потенційних клієнтів та продажів. Вам потрібен новий онлайн-інструмент, розроблений на замовлення та підібраний для інтеграції у ваш поточний цикл продажів. Це кінцева мета, про яку ви не повинні забувати, адже під час нескінченних презентацій технологій і дизайну від агентств ви почнете втрачати свою мету.

    Почніть із повного бізнес-аналізу

    Забудьте про дизайн, технології, хостинг, домен та інші технічні аспекти свого сайту. Перед розробкою корпоративного сайту є важливий крок, який не пов’язаний з процесом дизайну та розробки. Якщо ви шукаєте просто наявність корпоративного сайту, то пропустіть цю статтю. Однак, я рекомендую використовувати готові шаблони або конструктори сайтів для швидкої розробки корпоративного сайту за найнижчою ціною. Це абсолютно прийнятний варіант.

    Якщо вам потрібен результативний веб-сайт для вашого бізнесу, який буде корисним для потенційних клієнтів, то вам спочатку потрібно провести аналіз свого бізнесу.

    Ви, як ніхто інший, повинні знати все про свій бізнес, клієнтів та конкурентів, щоб змогти відповісти на такі запитання:

    Розумійте свій бізнес

    Розумійте свій бізнес

    На початку нашої роботи ми детально вивчаємо ваш бізнес, щоб зрозуміти, чому потрібно розробити корпоративний сайт і як він має допомогти вашому бізнесу.

    1. Який тип вашого бізнесу і що робить його унікальним?

    Зрозуміння унікальної пропозиції вашого бізнесу дозволить нашим дизайнерам визначити ключові моменти для візуального представлення вашого нового сайту.

    2. Яка мета вашого сайту?

    Уникайте бажання створити всеосяжний корпоративний сайт. Ми бачили безліч випадків, коли клієнти намагалися запхати на веб-сайт усе, що тільки можуть придумати.
    Розуміння мети корпоративного сайту допомагає нашій команді спланувати необхідні функції для дизайну та розробки.

    3. Як сайт вписується у ваш поточний процес продажу?

    Розуміння процесу продажу дозволяє нашій команді налаштувати взаємодію з користувачем під час його відвідування сайту (чи маємо ми зосереджуватися на представленні компанії, чи робити акцент на досвіді покупки?).
    Якщо сайт є складовою частиною процесу продажу, як він інтегрується з іншими елементами? Розробникам треба створення способів запиту та обміну даними з іншими елементами у рамках циклу продажу.

    4. Як ви плануєте керувати своїм сайтом? Чи маєте ви достатньо часу та ресурсів для самостійного керування сайтом, чи вам потрібні послуги з керування?

    Якщо у вас немає часу для керування статтями в блозі або галереєю зображень, то немає сенсу включати ці функції на свій сайт. Також, якщо ваша команда не має достатнього рівня технічних знань, слід врахувати цей факт при проектуванні та розробці, щоб керування корпоративним сайтом було якомога простішим для вашої команди.

    Зрозумійте своїх клієнтів

    Зрозумійте своїх клієнтів

    Тепер, коли ми знаємо, чому нам потрібно розробити корпоративний сайт для вашого бізнесу, ми повинні зрозуміти, для кого ми його робимо.

    1. Хто є вашою цільовою аудиторією?

    Робота дизайнерів полягає в тому, щоб залишити свої особисті думки і інтуїцію, і поставити себе на місце відвідувачів сайту. Знаючи вашу цільову аудиторію і причини їх відвідування корпоративного сайту, дизайнери краще зрозуміють свою аудиторію.

    2. Чи можете ви класифікувати їх за соціально-економічними групами? (Наприклад, за віком, професією, доходом, способом життя, рівнем освіти тощо.)

    Це надасть нам інформацію, необхідну для створення безперебійної роботи веб-сайту для вас. Наприклад, якщо більшість вашої цільової аудиторії – люди похилого віку, нам знадобиться використання більшого і легкочитаного шрифту. З іншого боку, молодша аудиторія віддає перевагу яскравій кольоровій палітрі з більшим акцентом на інформацію.

    3. Які у них больові точки?

    Ваші відвідувачі переходять на ваш корпоративний сайт зі своїми унікальними проблемами або потребами, і вони очікують знайти на вашому сайті відповіді або рішення. Розуміння конкретних проблем або потреб, з якими вони звертаються до вас, і те, чому вони обрали саме вас, а не одного з ваших конкурентів, надасть їм потрібну інформацію зручним для них способом.

    4. Як вони взаємодіють з вашим веб-сайтом?

    Корпоративні веб-сайти часто розробляються без чіткої мети та визначеного шляху взаємодії з користувачами, що призводить до збентеження відвідувачів та низької конверсії. Зазвичай, типовий шлях включає три основних кроки: відображення/представлення -> переконання/створення впевненості -> виклик до дії (контакт, замовлення, покупка). Кожен елемент та сторінка вашого веб-сайту повинні бути розроблені та організовані відповідно до чітко визначеної мети. Присутність шляху взаємодії дозволяє відстежувати кожну окрему інтеракцію відвідувачів на веб-сайті та вимірювати рівень успішності вашого корпоративного сайту в процесі конверсії продажів.

    Розумійте своїх конкурентів

    Розумійте своїх конкурентів

    Після розробки корпоративного сайту вам доведеться змагатися з іншими, щоб привернути увагу користувачів, тому дізнайтеся про них якомога більше:

    1. Хто є вашими конкурентами?

    Це досить очевидно, але визначення своїх конкурентів дає розуміння, що потрібно зробити, щоб залучити більше клієнтів від них.

    2. Що вони роблять, що вам подобається і ви можете взяти на замітку?

    Немає потреби винаходити колесо заново. Вивчіть, що роблять ваші конкуренти правильно, і застосуйте ці знання до свого проекту.

    3. Що вони роблять, що вам не подобається і що потрібно уникнути?

    Якщо ви визначете дії ваших конкурентів, які мають негативний вплив, ви заощадете багато часу та зусиль, створюючи кращий досвід для своїх користувачів.

    4. Які їхні сильні та слабкі сторони порівняно з тим, що ви пропонуєте?

    Підкресліть свої сильні сторони, приховайте слабкі, покажіть потенційним клієнтам, чим ви відрізняєтеся від інших. Або, вашому продукту не вистачає певних функцій, які мають конкуренти, але ваша ціна є набагато привабливішою для малого бізнесу.

    Використовуйте підхід Content First

    Багато розробників корпоративних сайтів виявляються змушеними створювати дизайн до того, як точно знають, який вміст буде розміщено на веб-сайті. Ця проблема, на мою думку, виникає через замовників. Більшість людей, коли мова йде про розробку корпоративного сайту для їхнього бізнесу, хочуть мати його якомога швидше, без врахування всіх необхідних деталей. Подумайте про це, це схоже на те, ніби ви хочете побудувати будинок, не знаючи, хто в ньому буде жити і як будуть облаштовані кімнати. Ідеальний сценарій передбачає, що ми, як постачальники послуг, повинні відмовляти у виконанні таких безглуздих вимог, але, на жаль, це не завжди можливо, оскільки ми залежимо від вашого бізнесу.

    Результатом такого підходу буде не те, чого ви очікуєте. Замість того, щоб створювати дизайн навколо вмісту, ви повинні намагатися забезпечити, щоб вміст відповідав дизайну. З мого досвіду, такий підхід ніколи не дає задовільних результатів – в кінці-кінців, ви отримуєте неповний та недороблений продукт.

    Тому, будь ласка, знайдіть необхідний час, щоб підготувати ВЕСЬ ЗМІСТ, перш ніж розпочати дизайн.

    Зробіть наступний крок із потоками

    Після того, як ви виконали всі вищезазначені кроки, у вас є основна інформація, яка вам потрібна для початку:

    1. Основні цілі сайту
    2. Основна інформація для показу на сайті
    3. Загальні стилі для використання на сайті
    4. Бажані взаємодії з відвідувачами сайту.

    На наступному кроці нам потрібно з’ясувати, як упорядкувати всю цю інформацію та зв’язати її разом, для створення безперебійного шляху для ваших відвідувачів. Якщо ви не сплануєте шлях користувача, виникнуть проблеми на початку розробки:

    1. Забудете про дизайн певних сторінок сайту
    2. Забудете створити заклики до дії, які пов’язують певні сторінки
    3. Не визначете, певні сторінки в ієрархії сайту
    4. Не визначете, посиланнями сторінок між собою
    5. Не визначете, сторінки для цільової дії користувача

    Навігація корпоративного сайту та шлях користувача – це не те саме

    Не плутайте навігацію корпоративного сайту зі шляхом користувачів і навпаки. Навігація сайту дає змогу оглянути вміст вашого сайту з висоти пташиного польоту та вказує загальний напрямок, куди ви рухаєтеся та як туди дістатися. Карта сайту часто використовується для опису навігації сайту. Це високорівневе представлення дозволяє оцінити розмір і складність сайту, а також часто використовується для оцінки часу та вартості його створення.

    Шлях користувачів – це набір кроків, які користувач має виконати, щоб досягти певної мети на вашому веб-сайті. Ваш корпоративний сайт має різні шляхи користувачів, залежно від кількості цілей та точок входу (цільових сторінок), які ви маєте на ньому. Цей низькорівневий огляд дозволяє створювати заклики до дій, які ведуть користувачів від однієї точки до іншої, щоб досягти бажаної мети.

    Нанесіть на карту основні ознаки

    Функція має різне значення. В цьому контексті я визначаю функцію як конкретні функції, які ваш корпоративний сайт надає відвідувачам, наприклад:

    1. Додавання товар до списку бажань.
    2. Функція «знайти найближчий магазин».
    3. Функція огляду та рейтингу товару.
    4. Функція підтримки онлайн-чату.

    Існує безліч функцій, якими оснащений веб-сайт. Але які саме функції вам потрібні? Наявність зайвих функцій на вашому корпоративному сайті заплутає відвідувачів, сповільнить його роботу та збільшить витрати на розробку та обслуговування. У той же час, відсутність важливих функцій знизить коефіцієнт конверсії та призведе до втрати можливостей. Найпростіший спосіб вирішити, які саме функції вам потрібні, – це оцінити проблемні аспекти вашої аудиторії і запитати себе: “Які функції мені потрібні, щоб вирішити проблеми моїх клієнтів?”.

    Дизайн із вимірюваними цілями

    Краса є в очах того, хто дивиться. У більшості випадків не слід оцінювати успіх розробки корпоративного сайту двозначними прикметниками, такими як “гарний”, “елегантний”, “витончений”. (Наприклад, ми мали клієнтів, які просили нас розробити складні, але елегантні сайти, і наша відповідь була: “що?”). Варто виміряти розробку корпоративного сайту за допомогою наступних критеріїв:

    1. Простота використання: чи відвідувачі знаходять на вашому корпоративному сайті те, що їм потрібно? Чи вони знайдуть це за 3 кліки від першої сторінки вашого сайту, яку вони відвідують?
    2. Логічний потік користувачів: чи відображає дизайн визначені потоки користувачів, які ви створили раніше? Чи є заклики до дій очевидними та легко привертають увагу? Чи відповідає рівень залишку в межах прийнятого співвідношення?
    3. Взаємодії, які відстежуються: якщо вам потрібно відстежувати взаємодію із сайтом, наприклад, надсилання запиту на зв’язок або спроба зв’язатися за номером телефону, переконайтеся, що команда дизайнерів та розробників зібралася разом, щоб знайти хороший спосіб відстеження всіх цих взаємодій.

    Виділіть час і ресурси на свій проект

    Я припускаю, що ви хочете отримати користь від розробки корпоративного сайту, якщо ви зайшли так далеко. Але якщо ваша мета полягає в тому, щоб просто витратити гроші, не раджу вам цього робити.

    У процесі розробки корпоративного сайту допускаються дві помилки, які, на жаль, роблять більшість людей:

    1. Недостатньо виділений час: багато людей не приділяють достатньо часу та ресурсів на створення успішного веб-проекту. Насправді, ви отримуєте те, за що платите, і у цьому випадку це час, який ви готові вкласти у дослідження та аналіз. Витрачаючи менше на проект, ви отримуєте менше результатів.
    2. Ставити на перше місце власний смак: більшість людей забувають, що вони розробляють корпоративний сайт не для себе, а для своїх відвідувачів. Зазвичай, все залежить від кольорів, які подобаються їм, та бажаної навігації, а не від відвідувачів, які будуть використовувати сайт.

    Щодо другого питання, яке часто зустрічається в наших проектах корпоративних сайтів, я хотів би процитувати Дейла Карнегі: “Поміркуйте про те, що ваш погляд на світ – це всього лише погляд на світ. Якщо ви перестанете дивитися на світ через свої очі, а почнете дивитися на нього через очі інших людей, ви побачите більше і розвинете свою уяву”.

    Дизайн і технології – це засоби, а не цілі

    Завжди пам’ятайте, що дизайн і технології, які ви використовуєте для розробки корпоративного сайту, повинні служити досягненню його кінцевої мети, а не бути самоціллю. Ось кілька прикладів:

    1. Використовуйте синій колір, якщо він викликає довіру серед вашої аудиторії, а не тільки тому, що він виглядає круто.
    2. Рекомендується використовувати WordPress, якщо ваша команда менеджерів знайома з ним, а не тільки через те, що він працює на PHP.
    3. Галерея корисна для демонстрації ваших продуктів, але не потрібно використовувати її просто через те, що вона присутня на інших корпоративних сайтах.
    4. Якщо ваша команда менеджерів не обробляє багатомовний вміст, не намагайтеся розмістити на корпоративному сайті всі потрібні мови. Віддайте перевагу тим, які найбільш потрібні вашій аудиторії.

    Ви можете зробити це самі

    Так, це правда. Ви дійсно можете зробити це самостійно. Існує багато інструментів для розробки корпоративного сайту, таких як Wix, Squarespace та інші, які пропонують гарні готові шаблони або елементи дизайну, які перетягуються, щоб створити свій корпоративний сайт, брошуру чи будь-що інше, що вам потрібно. Якщо у вас є час і бажання вивчити та використовувати ці інструменти (або якщо ваш бюджет обмежений), я настійно рекомендую ознайомитися з інструментами конструктора веб-сайтів.

    Розробкою корпоративного сайту на замовлення не завжди коштує дорого

    Замовлення послуги розробки корпоративного сайту забезпечить вашому бізнесу індивідуальне рішення, якщо це зроблено правильно. Хоча використання конструкторів сайтів та шаблонів зекономить час та ресурси, найбільш ефективним варіантом є звернення до професіоналів. Якщо ви самостійно проведете попередню роботу, проведете дослідження та розробите план, ви зможете замовити розробку корпоративного сайту за розумну ціну у веб-агентстві. Варто зазначити, що деякі агентства додають “комісію за ризик” для проектів з нечіткими цілями та напрямками. Тому, якщо ви вказуєте конкретні вимоги та очікування, це дозволить уникнути додаткових витрат на приховану комісію в пропозиції агентства.